2022年7月8日 星期五

The Fleetwoods - Mr. Blue

Our guardian star lost all his glow

我們的守護星失去了光輝

The day that I lost you

在我失去你的這天

He lost all his glitter the day you said no

在你說不的這天失去了閃耀

And his silver turned to blue

銀色的亮光也變成藍色

 

Like him I am doubtful

如它一般我也心存疑慮

That your love is true

你的愛是否真實

But if you decide to call on me

但假如你決定來找我 

Ask for Mr. Blue

就找憂鬱先生吧

 

I'm Mr. Blue

我是憂鬱先生

When you say you love me

當你說愛我

(I'm Mr. Blue)

(我是憂鬱先生)

Then prove it by goin' out on the sly

然後暗中證實了這一點

Provin' your love isn't true

證實了你的愛不是真的

Call me Mr. Blue

叫我憂鬱先生

 

I'm Mr. Blue

我是憂鬱先生

When you say you're sorry

當你說對不起

(I'm Mr. Blue)

(我是憂鬱先生)

Then turn around headin' for the lights of town

然後轉身走向城鎮的燈光

Hurtin' me through and through

澈底傷害了我

Call me Mr. Blue

叫我憂鬱先生


I stay at home at night

夜晚我待在家中

(I stay at home)

(我待在家中)

Right by the phone at night

夜晚待在電話旁

(Right by the phone)

(待在電話旁)

But you won't call and I won't hurt my pride

但你沒打電話來,我的自尊也沒受到傷害

Call me Mr.

叫我----


I won't tell you

我沒告訴你

While you paint the town

當你彩繪城鎮

(I'm Mr. Blue)

(我是憂鬱先生)

A bright red to turn it upside down

將之顛倒成亮紅色

I'm paintin' it too

我同時也在彩繪

But I'm paintin' it blue

但我是彩繪成藍色

Call me Mr. Blue

叫我憂鬱先生


Call me Mr. Blue

Call me Mr. Blue

沒有留言:

張貼留言

一年好景君須記

最是橙黃赭赤時。 很少有植物像台灣欒樹一樣有四種變態可觀。春夏時,青鬱勃發,是為一觀。秋天九月,發出鈴鐺似的燦黃笑語,可以解頤,又是一觀。十月,結出燈籠似的蒴果,豔豔燃了一路的秋氣,再是一觀。冬季十一二月,青葉、黃花與絳果俱萎敗,遲暮的蕭索之狀,肅穆寂靜,演示萬物的結局,不得不...